lördag 30 november 2013

Ruvardag 10

Inatt drömde jag om att jag fick ett stort plus på graviditetstestet. Vilken underbar känsla, jag befann mig i ett glädjerus tills jag vaknade upp till verkligheten. Jag ville genast kissa på en sticka för att drömmen kändes som ett gott tecken, men fick dåligt samvete då jag lovat maken att inte tjuvtesta. Så istället låg jag och vred och vände mig i en timme medan brösten faktiskt ömmade och jag kände att det drog lite därnere. Jag drömde också om att jag hade ett riktigt praktgräl med min mans familj. Inte alls lika trevligt som det om det stora plusset!

Idag bakar vi inför morgondagens glöggmingel, det doftar apelsin och saffran, kanel och ingefära. Jag har klätt julgranen och tonerna från Mahalia Jacksons 'Oh holy night' omfamnar oss med sin värme. Jag önskar att det enda som står på min önskelista går i uppfyllelse, den vackraste julklappen i hela världen - en liten bebis som växer i magen. 


4 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar jag kan!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack fina du! Jag hoppas att du också får din dröm uppfylld! Kram

      Radera