måndag 4 november 2013

Progynon dag 7

De vanligaste biverkningarna av progynon är viktuppgång eller nedgång, huvudvärk, buksmärta, illamående, hudutslag, klåda, blödningar. Låter ju inte alltför lockande... Jag har hittills märkt av en del yrsel, vilket är mindre vanligt förekommande samt ömma bröst. Tyvärr så verkar jag också tappa massor av hår! Nu känns det som att en handfull hårstrån ligger på golvet efter att jag tvättat håret. Har också tappat aptiten, men det gör ju inget med tanke på hur mycket man har gått upp i vikt av procedurerna hittills. Vid varje IVF så har jag svullnat upp och medicinerna har gett mig en viktökning som är riktigt svår att bli av med. Kroppen känns helt annorlunda, kläderna sitter konstigt och jag som aldrig haft en mage dras numera med en storlek större. Men det kommer vara värt allt besvär när drömmen blir sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar