måndag 18 november 2013

Progynon dag 21 + prednisolon + trombyl + progesteron

Idag började jag med prednisolon och trombyl. Progesteron-vaggisarna är som vanligt alldeles underbart kladdiga, de läcker rakt igenom trosskyddet. Jag funderar på att ta dem rektalt istället, men det finns ju negativa följder av det också vilket jag nog inte behöver gå in på här. Vid förförra ivf:en köpte jag flera "fultrosor" som jag sedan med glädje kommer att slänga. Så använd inte dina Agent Provocateur om du inte måste...

Jag har ett konstigt illamående på morgnarna och har överhuvudtaget svårt att somna. Ligger och funderar alldeles för mycket på vad som kommer att hända denna vecka, om vår blastocyst överlever upptiningen. Det skulle kännas förödande om den inte klarar sig. 

3 kommentarer:

  1. Hej! Hittade just din blogg via ivfbloggars hemsida och tyckte det var intressant att läsa eftersom jag också har endometrios och gör ivf:er. Var det längesen du gjorde operation för endo? Jag gjorde en för flera år sen och åt sen minipiller flera år som gjorde att jag inte hade mens.Nu har det gått 2,5 år sen jag slutade med mini-piller. Min fertilitetsakupunktör tycker att om inte nästa ivf-återföring lyckas borde jag operera mig igen. Svårt med endo eftersom det inte alltid syns utan kan vara kemisk ogästvänlig miljö. Jag tror i alla fall stenhårt på min läkares taktik nu som är att göra återföring i fryst cykel då äggledarna inte deltar alls (och vilket ska hålla ned endometriosen). Jag ville bara skicka en hälsning och håller tummarna för er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad trevligt att du hittade hit. Det verkar som du har haft läkare som verkligen tagit hänsyn till din endometrios. Jag opererades för 1,5 år sedan och behandlades med enanton, läkaren trodde att det skulle öka mina chanser till graviditet. Har också hört att de inte gärna opererar för ofta, då det kan ge ökad ärrbildning och försämra chanserna. Min läkare som opererade mig menar även på att chansen att bli gravid är störst inom ett år från operation, vilket jag passerat. Håller tummarna för att er metod fungerar! Kram

      Radera
    2. Hej igen,

      Vill bara förtydliga: enligt mina läkare garanterar inte fryst cykel att ägglossning inte sker (jag hade det ändå) därav att jag nog svarade dig lite konstigt först. Om det är bättre för endometriosen vore det ju positivt, men tabletterna jag tar nu kan tydligen trigga den. Varma kramar!

      Radera