måndag 1 september 2014

Skengravid

Min kropp kändes tung och osmidig, magen svullnade upp så fort jag åt någonting och brösten ömmade. Ländryggen värkte. Mensvärken kom och gick under två veckor, en svag svag ilning som ibland övergick till en molande värk. Dagen efter förväntad mens kände jag mig helt hängig, lite trött och seg, när mensen var 5 dagar försenad drabbades jag av rinnsnuva som övergick till en rejäl förkylning. Det är klart att jag börjar fundera... kan det vara möjligt? Kanske är jag gravid? Med alla symptom som jag har, kan det verkligen vara så? Men självklart spelade min hjärna och kropp en elak lek med mig. Natten mot dag 7 efter förväntad mens kom den första mörka blödningen och helgen tillbringades i soffan med intensiv värk i hela kroppen. Det kändes som att jag hade influensa, det värkte i ryggen, i magen, i benen. Jag längtar till att börja med enantonet igen, att bara få vara fri på nytt. Från januari till juni hade jag gått ner 5 kg, men under juli och augusti då jag tagit paus från behandlingen har jag ökat i vikt med 2 kg. Jag känner mig klumpig, alltid svullen om magen och ofta väldigt trött. Jag hoppas att de nya undersökningarna jag ska göra rörande tarmarna är ok så att jag kan påbörja enanton-behandlingen igen. Trots att jag är livrädd för sprutorna, så känns de som ett betydligt bättre alternativ än att må såhär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar