fredag 19 september 2014

Satsumas

Mitt liv består av kvartalsrapporter och menscykler. Från dag ett då mensen gör en storstilad och blodig entré till intensiva ägglossningssymptom och sedan rejäl PMS fram till cykelns slut. Det enda positiva i denna hemska äggröra är att jag faktiskt kan njuta av att brösten fyller ut min BH. Annars har jag bröst som ett par satsumas, från ägglossning fram till mens så ömmar de istället rejält och vips så har jag nästan gått upp en behå-storlek. Någon rättvisa ska det väl ändå finnas här i världen! Men så fort jag har fått mens krymper välbehagen och tillbaka är mina små satsumas. 

Jag hade en konstig dröm inatt, det är inget ovanligt att jag drömmer konstigt. Mina drömmar borde få en egen bok, faktiskt. Tillbaka till drömmen: vi är hemma hos mina föräldrar, huset ligger plötsligt vid vattnet och jag springer in på toaletten, jag mår så illa. Min mor smäller upp dörren och tittar anklagande på mig, hon ropar med triumf i rösten "Ha, jag kom på dig, du är gravid!".

Nu är det så att jag tidigare drömt om att vara gravid, när jag faktiskt var gravid. Och när jag var skengravid. Så denna dröm ska inte tydas på något sätt, om mina drömmar skulle tydas så skulle jag nog behöva terapi. Istället för terapi ska jag njuta av att det är fredag, att det är sista varma sensommarhelgen innan kylan kommer över landet. Och jag är glad över att se att jag har över 1000 läsare på min blogg varje månad, ni är varmt välkomna att lämna kommentarer. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar