tisdag 17 december 2013

Nästa steg

Under senaste veckan har jag varit på endometriosträff och träffat andra kvinnor som delat med sig av sina erfarenheter. Det var väldigt nyttigt och ett steg framåt för mig som för var dag som går inser att det är dags att ta itu med att bli bra. Eller bättre i alla fall. Smärtan kommer smygande tillbaka, ibland knyter sig magen och det känns som att någon vrider runt en kniv inom mig. I januari ska jag träffa en ny läkare som jag blivit varmt rekommenderad att ta kontakt med. Jag försöker fokusera på vår adoptionsprocess och stänga ute alla dystra tankar, men det är svårt. Pappersarbetet känns som en kolossal sten som vägrar röra sig framåt, just nu går allt så långsamt. Jag har kontaktat en översättare, men psykolog återstår. Jag försöker förlägga alla måsten till nästa år, känns bättre om allt är stämplat med datum januari 2014. Inbillar jag mig. Men jag vill lämna 2013 bakom mig, ett år som jag inte alls ville genomlida. Och snart är den över och jag kan fylla 2014 med fantastiska upplevelser och minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar