onsdag 1 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter

Och såklart nya utmaningar! Jag lägger med glädje 2013 bakom mig, ett år som var fyllt av väntan, förberedelser, misslyckanden, missfall och sorg. Men samtidigt också så mycket kärlek, kärlek till varandra. Trots allt som hänt så känner vi oss lika starka som innan och nu ser vi fram mot att få klart det sista i adoptionsprocessen så att ansökan kan skickas iväg. Sedan återstår det väntan, väntan och massor av längtan. Men vi har tid, väldigt mycket tid att spendera på nya äventyr, resor och renoveringar. Det kommer att finnas tillräckligt mycket att göra för att fylla ut tiden fram tills barnbeskedet. Jag ska äntligen ta tag i träningen igen, träffa en dietist och få stöd gällande endo-kosten och så börjar mina vegetariska vardagar nästa vecka. Jag har haft ett litet uppehåll i december, men nu är det dags att ta sig i kragen och laga vegetariskt på vardagar. Inte för att jag äter så mycket kött, men förhoppningsvis kan jag inspirera andra i min omgivning till att äta ekologiskt. Sedan ser jag fram emot att våren ska anlända och med den lite värme och sol. 2014 - jag är redo!

God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar