torsdag 23 juli 2015

I väntans tider

Bebis ligger så fint till i tillväxtkurvan och magen är så rund. Jag njuter av att vara gravid, att  få må lite bättre och att få massage varje kväll av min käre make. Sedan jag slutade med långa promenader och att gå i trappor har mitt ryggont försvunnit nästan helt. I bilen använder jag en kudde som extra stöd vid svanken vilket verkligen hjälper! De tidigare smärtsamma sammandragningarna är inte lika smärtsamma, jag profylaxandas genom dem.

Har ännu inte hört något från BB Sophia angående samtalet som min bm bokade in. Hon ringde dem i fredags och de sa att jag var näst på tur för en kontakt. Jag har i alla fall mailat dem förlossningsbrevet. Jag har lyssnat på Gudrun Abascals avslappningsövningar och läst båda hennes böcker och jag och maken försöker öva lite varje kväll med profylaxen. Det är så overkligt att förlossningen kan ske när som helst, att jag befinner mig i slutfasen! Vi längtar så mycket efter att få träffa vårt barn!

Vad jag äter vecka 35
Frukost: Stekt ägg och juice.
Lunch: En salig blandning av vad som finns i kylen.
Mellanmål: Har knappt blivit något mellanmål alls!
Middag: Fisk i olika former.
Dricker: Flädersaft och apelsinjuice. 

Plus
+ Lagat gratänger och pajer som vi kan värma upp till då vi inte kommer orka stå i köket när vår nya familjemedlem kommer. 
+ Någon frågade mig häromdagen om jag hade fått bristningar på magen, det har jag faktiskt inte fått ännu. Kanske är det mandeloljan som jag använder varje dag som gör sitt till!
+ Vädret, alldeles perfekt! Alla andra klagar, men jag njuter.

Minus
- Tappat aptiten, hoppar mellanmål och blir först lite hungrig på kvällen.
- Konstant trött. Spelar ingen roll om jag har fått en god natts sömn, så är jag toktrött hela dagen.
- Är tyngre än någonsin, svårt att röra sig, blir snabbt andfådd och trött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar