onsdag 13 maj 2015

Spjälsäng

Spjälsäng från Troll är inköpt! Jag var alldeles nojig, men maken lugnade ner mig och sa att det är bättre att vara ute i god tid. Varför kan jag inte bara slappna av och njuta av att inreda barnkammaren? Bara för att jag gör det betyder det ju inte att något kommer att gå dåligt. Jag bör acceptera detta mirakel och våga gå framåt, jag måste släppa tankarna som säger "tänk om...".  Hjärnan är så fast i gamla spår om att vi inte kan få barn på egen hand, efter så många misslyckanden och sorg så är det helt enkelt svårt att koppla om tankarna. Magen är enorm, bebisen rör sig hela tiden och jag är snart i vecka 26. Jag har ont i ligamenten, svårt att sova om nätterna och känner mig fysiskt trött.  Alla krämpor är på något sätt positivt, eftersom de stärker känslan av graviditeten, samtidigt som det ändå känns så overkligt ibland. Långhelgen börjar med ett jobbigt möte med svägerskan som ännu inte grattat mig till graviditeten och fortsätter förhoppningsvis med lugna och avkopplande dagar med maken och vänner. Det ska bli skönt med mer ledighet trots att den börjar i moll. 


Vad jag äter vecka 25
Frukost: Vitt eller rött te med rostat bröd med leverpastej eller ost.
Lunch: Vegetariska gratänger.
Mellanmål: Banan och choklad.
Middag: En salig blandning av vad som finns i kylen.
Dricker: Vatten, tranbärsjuice, katrinplommonjuice och te samt liten dos kaffe med mjölk.

Plus
+ Bebis rör sig hela tiden, men sparkarna är inte lika starka, bra eller dåligt?
+ Gravidpilates! Toppen för formen och stärkande för ryggen, ser redan fram mot nästa pass.
+ Har fortfarande svårt för vissa dofter, men så skönt att kunna äta det mesta igen.

Minus
- Ont i ländryggen, magen har växt mycket på kort tid och det känns att jag tidigare haft problem med diskbråckarna.
- Är väldigt svag och behöver bygga mer muskler.
-  Vårvärmen vill inte infinna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar