fredag 7 februari 2014

Blödningar och besök hos psykologen

Hade svårt att somna inatt på grund av en diffus smärta i vänster sida. Klockan tre gick jag på toaletten och pappret var täckt av mörkbrunt blod. Fyra timmar senare gjorde vi oss i ordning för besök hos psykologen. Hela situationen är lite bisarr, på 1,5 timme ska vi berätta för en främling varför vi är lämpade som föräldrar, varför vi vill adoptera och visa vilka vi är. Sedan följs samtalet av en timmes datoriserat test på 570 frågor som vi gör en och en. Testet ska visa på om man lider av psykisk ohälsa och säkert 20 gånger ställdes olika versioner av frågan om hur ofta man velat ta livet av sig och om man är rädd för mörkret. En fråga ville ha svar på om man är barnkär. Jag känner mig alltid lite trängd när jag tvingas sitta ner med någon jag absolut inte känner, som på ett par timmar ska avgöra om jag är lämpad att bli förälder och som sedan skickar en räkning på 10 000kr för besväret. Tur att det inte händer varje dag. Åter till blödningen, den tilltog under eftermiddagen och nu på kvällen var den nästan svart och lättflytande. Maken är nog mer orolig än mig, han vill att jag ringer läkaren snarast. Jag antar att blödningen är en biverkan av enantonet. Så fort jag hade tagit sprutan förra veckan så försvann min mens efter en dag. Kan detta vara en fördröjning? Jag får genomlida helgen och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar